Sıkça Sorulan Sorular

"Ülkem İçin" nedir?

“Ülkem İçin” Projesi, Koç Topluluğu şirketleri, çalışanları, bayileri ve tedarikçileri ile sosyal sorumluluğu yaygınlaştırarak, toplumsal sorunlara karşı katılımcılığı teşvik eden ve yerel gelişimi destekleyen bir çatı projedir.

"Ülkem İçin" Projesi’nde bugüne kadar neler yapıldı?

2006 yılında başladık. İlk iki senemizde Türkiye'nin 81 ilinde yaşam düzeyini yükselten ve bulunduğu yörede yenilikler sağlayan atılımlara imza atan 387 proje hayata geçirildi. 2008 yılında gücümüzü tek bir konuya odakladık ve 1 milyon 84 bin fidan dikerek 7 bölgede 7 “Ülkem İçin Ormanı” oluşturduk. 2009 yılında çevre uygulamasının devamı ve tamamlayıcısı niteliğinde hareket ettik ve 81 ilde 18.000'i aşkın çocuğa çevre eğitimleri vererek “Dünyayı Kurtaran Çocuklar” yetiştirdik. 2010 – 2011yılı uygulamalarında ise “Ülkem İçin Kan Veriyorum” dedik ve 83.579 ünite kan bağışlayarak yaklaşık 250.000 kişinin hayatına dokunduk.

"Ülkem İçin" Projesi'nde uygulama konusu ve modeli nasıl belirleniyor?

Ülkem İçin” Projesi’nde uygulama konusu ve modeli belirlenirken aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurulur;

• Ülkemiz sorunlarına çözüm odaklı,
• Farkındalık yaratan,
• Sürdürülebilir, tekrarlanabilir, çarpan etkisi olan,
• Tüm şirket ve bayilerimizde uygulanabilir,
• Tüm Türkiye’ye yayılabilir,
• Toplumsal kalkınmaya yarar sağlayan,
• Topluluğumuzun öncü rolünü bir kez daha ortaya koyarak kamuoyunun dikkatini çeken model uygulamalar.

"Ülkem İçin" Projesi’nin genel uygulama yapısı nasıldır?

Koç Topluluğu'nun bayi ağı ve şirketleri ile yönetilen proje, çalışanlara ve kamuoyuna ulaşmayı hedefliyor. “Ülkem İçin” Projesi, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’sunun sahipliğinde, Koç Holding Kurumsal İletişim Direktörlüğü tarafından planlanır, uygulamaya konulur ve iletişimi yönetilir.

Şirket ayağında, şirket genel müdürlerinin sahipliğinde ilgili bölümlerin şekillendirmesiyle projeye çalışan katılımı sağlanır. Bayi ayağı ise 81 ilde Ülkem İçin Elçileri olan 128 gönüllü Koç bayileri tarafından yürütülür. Ülkem İçin Elçileri olan bayilerimize destek ilgili genel müdür yardımcıları ve bölge müdürleri kanalıyla gerçekleştirilir. Her ilde tayin edilen “Ülkem İçin Elçisi” olan bayii, ilindeki Koç Topluluğu bayileri ile bir araya gelerek, projeyi en yaygın şekilde topluma ulaştırmayı amaçlar.

"Ülkem İçin" Projesi’nin paydaşları kimlerdir?

  • 2006 - 2007 yılında yerel idareler
  • 2008 yılında Çevre ve Orman Bakanlığı ve TEMA Vakfı
  • 2009 yılında TEMA Vakfı
  • 2010-2011 yıllarında Türk Kızılayı
  • 2012 – 2015 yıllarında ise Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Alternatif Yaşam Derneği (AYDER)ile işbirliği yapılıyor.


Ayrıca her yılın uygulamasında Ülkem İçin Elçileri olan gönüllü bayilerimiz kendi yerel uygulama yapılarında ilindeki yerel yönetimler, medya ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği halinde çalışmaktadır.

Projenin hedef kitlesi ve ulaştığı kişi sayısı nedir?

Projenin öncelikli hedef kitlesi Koç Topluluğu çalışanları ve bayileridir. Bu sayı yaklaşık 80.000 kişidir. Bu hedef kitle ile beraber farkındalık yaratılmaya çalışılan ikincil hedef kitle ise Topluluk çalışanları ve bayilerinin aile ve yakın çevresi üzerinden kamuoyudur. Çarpan etkisi ile beraber düşünüldüğünde yaklaşık 400.000 kişiye ulaşılmaktadır.

Projenin bugüne kadar aldığı ödüller hangileridir?

"Ülkem İçin" Projesi, ikinci faaliyet yılı olan 2007’de Özel Sektör Gönülleri Derneği tarafından "En Yaratıcı Gönüllülük Projesi" ödülüne, 2010 yılında 2010-2011 yılı uygulaması olan kan bağışçısı kazanım kampanyaları ile TÜHİD’in 10. Altın Pusula Ödülleri’nde Sağlık kategorisinde en başarılı sosyal sorumluluk uygulaması ödülüne, 2011 yılında ise Projenin genel uygulama yapısı ile Özel Sektör Gönüllüler Derneği’nin “En Başarılı Gönüllülük Programı” ödülüne, 2013 yılında Proje ile Mediacat Farmaskop Dergisi, Farmaskop 2013 Ulusal Sağlık İletişimi Ödülleri - “En İyi Engellilere Yönelik Kampanya” Ödülü ile “En İyi Kamu Bilgilendirme/Farkındalık Kampanyası” Ödülüne layık görüldü.